Tandarts voor penitentiaire inrichtingen

Met Uw Tandarts aan Huis kunt u kwalitatieve tandzorg garanderen aan elke gedetineerde, zowel in de cel als in een andere voor u ideale locatie binnen de penitentiaire inrichting. Alle noodzakelijke behandelingen worden met de grootst mogelijke zorg en hygiëne uitgevoerd. De gedetineerden hoeven niet de penitentiaire inrichting (P.I.) uit, waardoor er geen veiligheidsrisico wordt gelopen. Wel wordt daar dezelfde mondzorg geboden als buiten, iets waar deze groep duidelijk veel behoefte aan heeft.

De gevaren van slechte mondzorg

Gedetineerden in een P.I. hebben vaak een onbehandeld gebit, een slechte mondhygiëne, doen niet aan voldoende zelfzorg en gaan buiten detentie niet of niet regelmatig naar de tandarts. Zij lopen dus een groot risico op gebitsproblemen. In de P.I. heeft elke gedetineerde volgens art.42 van de Penitentiaire beginselen wet recht op medische verzorging, waaronder ook mondzorg.

Daarom een mobiele tandarts

Tandarts aan Huis is de ideale oplossing voor penitentiaire inrichtingen. Met onze draagbare apparatuur kunnen we vrijwel alle behandelingen op locatie uitvoeren. Wij bieden uw patiënten prettige en deskundige mondzorg. En omdat we zelfstandig en flexibel werken, is een ambulante tandarts ook efficiënt en kostenbesparend voor uw instelling. De gedetineerden hoeven niet de P.I. uit, waardoor er geen veiligheidsrisico wordt gelopen. Wel wordt daar dezelfde mondzorg geboden als buiten uw instelling, iets waar deze groep duidelijk veel behoefte aan heeft.

De voordelen van Tandarts aan Huis

• professionele mondzorg in veilige omgeving

• 37 jaar tandheelkundige ervaring

• geen veiligheidsrisico’s door binnen de P.I. te blijven